Ce facem cu atâtea subscripții?

Tot mai multe companii ne propun subscripții lunare pentru diverse servicii, încercând să obțină un venit recurent din partea clienților pentru ceva în plus. Dar eu cred că trebuie să ne gândim bine înainte să ne abonăm. Mai jos vă explic de ce.

Când spun subscripții nu mă gândesc doar la serviciile de bază, telefonie mobilă, internet sau cablu dar și la servicii de streaming precum Spotify, Netflix, PS Plus, Origin, iCloud sau OneDrive și multe altele. Ultimele știri legate de opțiunea Genius de la eMAG sau Glovo Prime m-au făcut să reflectez asupra acestui lucru, evaluând cât de mult merită aceste abonamente și cât de mult ar fi folosite.

Și așa românul are ”boala abonamentelor” la telefonie mobilă, mulți dintre compatrioți având două sau mai multe numere de telefon, un abonament ”de back-up” pentru internet mobil și așa mai departe. Sumele nu sunt mari, dar se adună și nici nu realizăm pe ce dăm banii.

Eu personal am o subscripție la Netflix de 12 euro (dar se împarte), abonamentul la Orange costă 8 euro pe lună, Spotify 4,99 euro pe lună (tot prind promoții în care 3 luni sunt la acest preț), iCloud 4,49 lei pe lună pentru 50 de GB, pe Microsoft 365 am dat 120 de lei pe un an. În trecut am plătit și 13 euro pentru World of Warcraft (știu, mult) și am fost tentat să iau un abonament PS Plus pe 12 luni cu vreo 190 de lei, la promoție. Dacă facem un calcul suma care se strânge este de luat în calcul. Și pot considera redundant abonamentul iCloud dacă am Microsoft 365 având în vedere diferența spațiului de stocare, dar serviciile funcționează diferit și am nevoie de ambele. Unele persoane nici nu știu că au active subscripții de acest fel, fiind atrași de un trial period pentru un serviciu, dar care după 7 sau 14 zile îi taxează considerabil.

Sunt diverse aplicații sau jocuri care funcționează pe bază de subscripție pentru ceva în plus precum Duolingo, Elevate, Tinder sau Peak care au un serviciu de bază gratuit dar dacă vrei mai mult trebuie să plătești.

Dacă suntem într-o perioadă de pandemie unde activitățile pe care le putem face sunt limitate, cum a fost acum o lună, sigur, putem încerca diverse servicii pentru a putea trece mai ușor peste timpi morți în care nu putem ieși cum ne-am dori. Dar mare atenție cum vă administrați abonamentele. Eu personal am notat toate recurențele de acest fel pentru a le ține sub control.

Concluzia ar fi că este ușor să te abonezi la ceva dar este mai greu să renunți, de obicei anumite companii făcând procesul mai greoi. Țineți cont pentru ce vă abonați iar dacă într-o lună nu folosiți pentru ce ați plătit sau valoarea nu se ridică la așteptări renunțați și încercați să găsiți alte variante care sunt mai rentabile pentru voi.