Cumpărăturile online și mediul

Miercuri pe 10 iunie eMAG a avut o campanie de reduceri pentru produse de băcănie, la acestea adăugând-se și un voucher de 20 de lei pentru achiziții de peste 100 de lei așa că în baza ofertei am găsit câteva produse la preț bun pe care le-am comandat.

Inițial estimarea era că ajung pe 12 dar într-un final au ajuns azi, pe 13, la Poștă, așa cum am ales. Nu am ales curierul deoarece e un Oficiu Poștal aproape de mine și îmi este ușor să merg acolo să ridic produse când comand.

Ceea ce m-a surprins este că deoarece am comandat 11 produse (la unele mai multe bucăți) eMAG a emis… 10 AWB-uri. Mi se pare exagerat și dă mai mult de muncă și pentru angajați. Și de asemenea există și riscul să vină separat, ceea ce s-a și întâmplat cu o parte din ele, doar că am mers să le ridic pe toate o dată.

Astfel am stat la Poștă 15 minute până ce angajatul de acolo a verificat coletele și a trecut să semnez de câteva ori pentru primire (birocrație românească) și să le scaneze pentru a le putea ridica.

10 AWB-uri înseamnă 10 colete, ce au fost greu de transportat din cauza volumului, au fost 8 cutii și două produse au fost ambalate în niște plicuri cu protecție suplimentară pentru transport. Noroc că angajata Poștei a avut o plasă foarte mare pe care mi-a dat-o pentru transport.

Și lăsând la o parte modul de ambalare, ambalarea în carton înseamnă copaci tăiați pentru niște cutii în care au fost puse produsele separat. Nu înțeleg de ce nu au apelat la un colet cu mai multe produse  grupate astfel încât să salveze din această risipă. Singurul lucru pozitiv este că produsele au fost bine ambalate, fiind așezate cu folie cu bule pentru protecție.

Totuși pe viitor aș aprecia dacă eMAG ar face modalitatea de livrare și grupare a produselor mai simplă. Sunt sigur că și pentru curier ar fi fost același proces, țin minte că la un moment dat am comandat două cărți și o licență Office 365 și au venit în 3 colete…